7 Kasım 2015 Cumartesi

Pamuk Şeker Kremalı Pamuk Şeker Cupcake


Uzun beyaz sakallı, beyaz saçlı bir dede... Güneş altında kalmaktan oldukça yanık tenli, derin çizgilere rağmen ama güler yüzlü... Önünde pamukşeker yapma arabası ile sokaklarda gezerdi. 

"Pamuuk şekeer! Pamuuk şekeer!"

Çubuğa sarılı önceden yapılmuş pamuk şeker satmak yok, sen yanına gidince O, toz şekeri bölmesine koyar, taze taze yapardı. 1 dakika içinde tazecik, pofuduk mis kokulu pamuk şeker ellerinde olurdu. Rengi mi? Beyaz. Bulut gibi. O dedenin yüzü hala aklımda benim. Kıyafetleri, o arabayı itekleyişi... 

Pamuk şeker, benim için beyaz sakallı pamuk dede ve çocukluk... Tabi bir de anneden gizli alınan sokak satıcılarının yiyecekleri. Annen görse tahmin et fırçayı. Haksız da değil ama sen de çocuksun.


Blog yazmaya başladığımda, yapmayı en sevdiğim şeylerden biriydi cupcakeler. Postlarda geriye doğru gittikçe zaten fazlaca kapkek tarifi görebilirsiniz. Son zamanlarda ise başka tariflere daha çok yöneldim, uzun süredir kapkek tarifi paylaşmıyordum ki bu pofuduk pamuk şekerli tarifler vesile oldu yeni yazıya. 


Pamuk şekerli kapkek yapmak için genelde pamuk şeker aroması kullanılıyor. Açıkçası ben de aradım ama bulamadım o aromayı. Bir ara Sek pamuk şeker aromalı süt yapıyordu, onu da bulamadım. Sonra aklıma daha güzel bir fikir geldi. Tamam ya, Rıfat'ın aklına geldi. 

"E pamuk şekeri direkt sütte eritsene" dedi.

Tabi ben şok. "Sen Dilek, en absürd şeyleri yapan insan, bu aklına nası gelmedi?"

Bu diyalog yaşanalı 6-7 ay oluyor bu arada. Ben hala pamuk şekerli kapkek yapacağım... Yaptım!

Pamuk şekerli cupcake tarifinde kullandığım kek bademli ve vanilyalı kek. Badem konusundan emin olamazsanız/sevmezseniz veya alerji gibi bir durum varsa badem eklemeyin veya badem aroması ekleyin. Marketlerde Dr. Oetker'in aromalarından bademli olanlar da vardı, bi bakın işinize yarayabilir. 

Dekorda kullandığım mini çubuklu pamuk şekerleri ben yaptım. Yok ben şekerin kendisini yapmadım, hazır pamuk şekeri koparıp minik minik kestiğim çubuklara doladım. Siz kürdan veya kestiğiniz pipetleri de kullanabilirsiniz böyle bir dekor için. 

Yalnız pamuk şeker oda sıcaklığında veya dolapta, sürekli bir şekilde havaya maruz kalırsa eriyor. Havadaki nemden kaynaklı olabilir bu, belki kuru havası olan bir yerde yaşıyorsanız böyle olmaz ama yine de haberiniz olsun. Bu yüzden hemen veya yarım saat içinde servis edecekseniz bu şekilde süsleyebilirsiniz. Eğer hemen servis etmeyecekseniz, hiç pamuk şeker ile dekor yapmayın derim. 

Pamuk şeker aromalı krema yapmak için ben süt kreması kullandım ama süt kreması kullanmak yerine kremşanti kullanabilirsiniz seviyorsanız. 

PAMUK ŞEKER KREMALI PAMUK ŞEKER CUPCAKE



Kek Hamuru

25-30 tane minik veya 15-20 tane orta boy cupcake yapar. 
Amerikan kap (236-240ml) ölçüsü kullanılmıştır.

1.5 su bardağı un
1.5 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz veya 1/2 çay kaşığı krem tartar
1 bardak toz şeker
2 büyük boy yumurta. (sarısı ve beyazı ayrılmış)
1 çay bardağı sıvı krema / veya yağlı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
2 çay kaşığı vanilya ektresi
50 gr toz badem

    Fırını 175C'ye ayarlayın. 

    Bir kapta yumurta sarıları ve şekerin yarısını 3-4 dakika, yüksek devirde çırpın. İyice kabarıp beyazlaşınca yağı ve kremayı ekleyip karıştırın. 

    Ayrı kapta yumurta beyazlarına 30 saniye kadar çırpıp hafif köpürtün. Köpürünce üzerine krem tartar veya tuzu serpin. Daha sonra yaklaşık 3 dakika iyice kabarıp, kar haline gelene kadar çırpın. Kabı ters çevirdiğinizde akmamalı. Şimdi şekerin kalan yarısını kaşık kaşık ekleyerek, her kaşığı ekledikten sonra en az 30 sn çırptığınızdan emin olup şeker bitene kadar bu işleme devam edin ve bir mereng oluşturun. Mereng hazır hale gelince ilk karışımı merenge katıp vanilyayı ekleyin ve yumurta sarılı karışımı merenge karıştırmadan, alt üst ederek yedirin. Bu işlem bitince unu, toz bademi ve kabartma tozunu karışıma eleyip, yine karıştırmadan sadece karışım unu yiyene kadar alt üst edin. Kapkek kapsüllerine doldurum 175C fırında pişirin. 


    Pamuk Şekerli Krema

    Kullanılacak pamuk şeker miktarını size bırakmak istiyorum. Sonuçta şeker, herkesin damak tadına farklı gelebilir. Ben süt kreması ile çalıştığım için 3 portakal büyüklüğünde pamuk şeker parçası kullandım. Bence bu miktar krem şanti için de yeterli, yapınca tadına bakın. Az gelirse biraz daha eklersiniz, zaten hemen eriyor. 

    200ml, bir gece önceden soğuması için buz dolabında bırakılmış süt kreması
    Pamuk şeker

    Süt kremasını çırpma kabına alıp üzerine küçük parçalara ayırdığınız pamuk şekerli ilave edin ve şeker eriyene kadar karıştırın. Daha sonra 3 dakika boyunca önce yavaş, sonra en yüksek devirde, mikser ile çırpın ve katı bir krema elde edin.

    *
    veya
    *

    1 paket kremşanti 
    Paketin üzerinde yazan kadar soğuk süt
    Pamuk Şeker

    Sütün içinde pamuk şekeri eritin. Kremşantiyi sütle çırpın. 

    Kapkeklerin Yapılışı


    Oda sıcaklığındaki kekleri krema ile kaplayın. Dilerseniz sprinkle ve pamuk şeker parçaları ile süsleyin.



    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder