25 Aralık 2015 Cuma

Nane Şekeri ve Çikolatalı Yılbaşı Mereng Öpücükleri



Yılbaşında en çok ne yapmayı seviyorsunuz? Merak ediyorum, postu okursanız lütfen yorum olarak da yazın. Gaziantep'teyken, tabi küçükken babam her yılbaşı benim en sevdiğim pastane Orkide Pastanesinden kocaman, figürlü bir pasta alırdı. Pasta da klasik, her yılbaşı içeriği aynı: çikolata ve fıstık :D Ama çok severdim yine de. Tabi syaş ilerledikçe dışarda arkadaşlarla kutlamalar falan başladı. Üniversite, başka şehir derken yulbaşlarını da bayramları da ayrı geçirmeye başladık iyice. Böyle günlere özel bir anlam yüklediğimden değil de işte ailemi özlediğimden. Şimdi de yine ayrı bir yılbaşı geçireceğiz. Bu sefer istesem de gidemem, başka bir kıtadayım. Burda bizde olduğu gibi yeniyıl değil de christmas önemli daha çok. Ağaçlar mı dersiniz, evlerin bahçelerindeli noel babalı geyikli komedi balonlar mı? Neyse ya, kısaca ben ailemi özledim okuyucu, onu demek istiyorum. Bu yılbaşını siz benim yerime ailenizle geçirin. Saçma sapan televizyon şovlarını izleyin, çerez yiyip tombala oynayın. Aslında güzel şeyler onlar, inanın.


Bir de bence bugünkü tarifimizin konusu olan mereng öpücüklerinden yapın. Kahveyle kıyır kıyır yiyin, yedirin. Merengi önceleri hiç sevmedim ama artık favorilerimden. Yeni yıl falan diye de kendilerini yeni yıla yakışır şekilde çikolatalı ve nane şekerli yaptım. Tamam tamam nane şekeri daha çok christmasa mı yakın acaba? Bilmiyorum ben de ama nane ve çikolatanın uyumu mükemmel bildiğiniz gibi. Bir de bu arkadaşlar merengle buluşunca gerçekten de ortaya "öpücükler" çıkıyor.

Tarif size her zaman yaptığınız mereng tarifinden yöntem olarak farklı gelebilir, gözünüz korkmasın. Gayet güzel oluyorlar.
Sadece gerekenden fazla çırpıp çökertmemeye özen gösterin. 3 dakkaya yaklaştıkça çırpma süresi, mereng köpük kıvamından çok yapışkan, sünen, parlak ve pürüzsüz bir kıvam alıyor. Tamamdır. Neden fotoğrafı yok bilmiyorum ama daha fazla fotoğraf görmek isterseniz tarif Coco Cake Land'den.



NANE ŞEKERİ VE ÇİKOLATALI MERENG ÖPÜCÜKLERİ

Merenglerin boyutuna göre 60-100 tane

4 büyük boy yumurtanın beyazı
3/4 cup toz şeker (150 gr)

200 gr bitter veya sütlü çikolata
Nane şekeri kırığı
Sprinkle (pasta süsü)


Fırını 90C'ye ayarlayın.
Fırın tepsilerinizin tabanını pişirme kağıdı ile kaplayın.
Sıkma torbanıza dilediğiniz duyu yerleştirip, hazırlayın.

Tercihen bir borcam veya benmari kasesine yumurta beyazı ve şekeri koyup, hafif karıştırın.
Kaseyi benmariye alın ve su ile temas ettirmeden sık sık karıştırarak 65C'ye kadar ısıtın. (Termometreniz yoksa sorun değil, şekeri dikaktli gözleyin ve kristaller tamamen eridiğince benmariden alın.)

3 dakika boyunca yumurta ve şeker karışımını yüksek hızda çırpın. Katılaşacak, parlak, yapışkan ve stabil bir hal alacak.

Merengi sıkma torbasına alıp, dilediğiniz büyüklükte ve şekilde, pişirme kağıdı serilmiş tepsiye sıkın. Çok fazla aralık bırakmanıza gerek yok, kendini salan bir şey değil. 1-1.5 cm yeterli olacaktır aralık için.

90C'de fırında 1-1.5 saat pişirin. Pişirirken dikkatli gözlemlemlemekte fayda var, sarıya dönmemesi gerek renginin. 1 saat pişirdikten sonra bir tane çıkarıp dışarda 1 dakika kadar beklettikten sonra ısırın, eğer içi hala çok yapışkan ve tabanı kuru değilse biraz daha pişirebilirsiniz.

Daha sonra fırını kapatın ve merengleri 1 saat kadar sıcak fırında bırakıp kurutun.

Merengler nemi sevmezler, bir an önce hava almayan bir kutu veya kaba alın ve ağzını sıkıca kapayın.

Çikolataya batırmak istediğiniz zaman, önce çikolatayı benmaride veya mikrodalgada eritin ve ılıtın.
Nane şekerlerini kıyın.
Merengleri yarısına kadar çikolataya batırın ve pişirme kağıdı serilmiş bir tepsiye dizin. Şeker kırıklarını ve sprinkle serpiştirin.

Çikolata katılaştıktan sonra hava almayan bir kapta veya kutuda 1 haftaya kadar saklayabilirsiniz.

Çikolatayı temperlemediyseniz oda ısısında katılaşması biraz zaman alabilir. İsterseniz dolapta soğutabilirsiniz çabuk tüketecekseniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder