25 Eylül 2016 Pazar

Erikli Kahve Keki





Bouchon Bakery kitabında anlatılana göre Parisliler kahvelerinin yanında pound cake yemeyi çok severlermiş. Bu kek olmadan kahve içmezlermiş falan. Heralde Amerikanlar ve donut, Türkler ve simit gibi bir şey bu da. Açıkçası ne Fransa'ya gittim ne de Parisli birini tanırım. 2-3 Fransız tanıyorum ama o başka konu tabi. Ben Paris'te yaşasam tercihim pound cake olmazdı, ben kruvasancıyım.

Pound kek dedikleri şeyse tereyağ bazlı, yoğun yapıda bir kek türü. Bouchon Bakery'nin vaat ettiği tarifin özelliği ise bu üzerinde çıtır bademli bir kat olan keklerin neredeyse ağzımızda eriyor oluşu. Gerçekten de öyle. Keke resmen aşık oldum ilk denememde. Gerçekten üstündeki o çıtır kat, kekin yumuşaklığı, kokusu, tadı... Keki bu haliyle çok sevsem de bir süre sonra alternatifler denemeye çalıştım. Armutlu ve erikli olanlar en çok hoşuma gidenler oldu. Frambuaz ve vişne ile sıradanlaştı. Denemek isterseniz armut veya erik kullanabilirsiniz. Ben erikli tarifi vereceğim. Üzerindeki çıtır katmanı yapmadım.

Burda sour cream dedikleri bir şey var, tarifte onu kullanmak gerekiyor ama tam yağlı süzme yoğurt + süt kreması kullanabilirsiniz.  Ben Istanbul'da bu yöntemi uyguluyordum ve çok aşırı bi fark olmuyor.

Şimdi erikli kahve kekinin tarifini görünce gözünüz korkmasın. Adamlar kitapta formul gibi gram gram yazmışlar. Tabi ki bi bildikleri var ama kap ölçüsü ile yapınca da gayet oluyor. Ben yine de her iki türlü yazdım, mutfak tartınız varsa ne ala, tartarak yapın. Yoksa da 230-240  ml ölçülerinde bir bardak veya ölçü kabını baz alın.

Malzemelerinizin oda sıcaklığında olmasına özen gösterin. Yağ oda sıcaklığında olsa bile yumurta soğuksa yağın yapısı değişir ekleyince.

Erikler çok küçükse bir kek için yarım erik, değilse çeyrek erik yeterli oluyor.

Erikli Kahve Keki




(Yaklaşık 8-9 büyük boy muffin boyutunda kekler için)

Bouchon Bakery Kitabından uyarlandı 

203 gr un (1 + 1/4 kap + 3 yemek kaşığı)
5.5 gr kabartma tozu ( 1+ 1/8 tatlı kaşığı)
1.7 gr karbonat (1/2 çay kaşığından birazcık az)
1/2 çay kaşığı tuz

75gr tereyağ (çok yumuşak)
210 gr toz şeker (1 kap+ 1/2 yemek kaşığı)
75 gr yumurta (2 küçük yumurta)
1 yemek kaşığı vanilya
225 gr sour cream  veya 3/4 bardak tam yağlı süzme yoğurt + 6 yemek kaşığı süt kreması

4-5 tane mürdüm erik
2-3 yemek kaşığı esmer toz şeker veya beyaz toz şeker

...

Bir kapta un, kabartma tozu, karbonat ve tuzunu eleyin.

Ayrı bir kaba tereyağını alıp orta hızda mikser ile yaklaşık 4-5 dakika çırpın. Yağın görünümü mayonez gibi yumuşak ve pürüzsüz olunca şekeri ekleyin, 2 dakika orta seviyede çırpın. Yumurtaları ve vanilyayı ekleyin, orta düşük seviyede yaklaşık 30 saniye kadar karıştırın. Çok çırpmamaya özen gösterin.

Un karışımının üçte birini ekleyin, ve 15 saniye karıştırın. Daha sonra süzme yoğurdun üçte birini ekleyip tekrar 15 saniye daha karıştırın. Bu şekilde un ve yoğurt bitene kadar sırayla ekleyip karıştırın. (Bu sayede her ikisi de hamura iyice karışmış olacak)

Hamurun üzerini streç film veya poşetle kapatıp 20 dakika buz dolabında soğutun.

Bu sırada  Erikleri 4 e bölün ve her parçayı ince ince dilimleyin. Bir kaseye alıp üzerlerine
Muffin tepsinize muffin kağıtlarınızı dizin.

Fırını 165C ye ayarlayın.

Soğuttuğunuz kek hamurunu muffin kaplarınıza eşit paylaştırın. Üzerlerine dilimlenmiş erikleri dizin. (Her birine çeyrek erik kadar, ama erikler çok küçükse yarım erik de olur) Eriklerin üzerien toz şeker serpiştirip fırına verin ve 30-45 dakika üzerleri kızarıp içleri pişene kadar pişirin.

Pişen kekleir fırından alıp oda sıcaklığına gelene kadar ılıtın. Bu kekler pişirdiğiniz ilk gün ve 2. gün çok güzeller, 3 gün sanki biraz bayatlıyorlar.

Denerseniz sonuçları benimle de paylaşırsanız ne güzel olur :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder